יונתן חזן – סקסופון
דניס סובולב – גיטרה חשמלית
דן וינשטיין – צ'לו
חברי אנסמבל סיב, ינגנו עיבודים מקוריים ליצירות מופת מן המאה העשרים, לצד שתי יצירות חדשות בבכורה עולמית.
אנסמבל סיב SEV (ראשי תיבות של Saxophones, Electric-guitar, Violoncello) נוסד בתחילת 2018 מתוך העניין המשותף של חבריו במחקר אמנותי דרך איסוף וביצוע של מוזיקה חדשה להרכבו המיוחד. ייחודו של אנסמבל פריטה-קשת-נשיפה כזה מאפשר גילוי ובדיקה מחדש של הביצוע הקאמרי והפרקטיקה הכלית ומנסה בהתאם לשקף את גישתו של האנסמבל למקומו המתחדש של הקונצרט העכשווי בכלל ושל המבצע-פרשן בפרט.
חברי האנסמבל עומדים בקשר הדוק עם מלחינים ויוצרים רבים בארץ ובחו"ל ולצד קונצרטים בישראל השתתף האנסמבל בתקופה הקצרה בה הוא קיים בפסטיבלים נחשבים בסט. פטרבורג ובמילאנו.
בתכנית:
יוליוס איסטמן: איש שחור מרושע (1979) ***** Evil N
סרגיי זגני: שירים גיאורגיים (2015) Georgian Songs
נטליה פרוקופנקו: מסכת מנדרגורה (2021) The Mandragora Helix
אולג גודצ'ב: קרקוע (2021) Grounding
יוליוס איסטמן – איש שחור מרושע (1979) **** Evil N
"היתה קצת בעיה עם שם היצירה. היו כמה סטודנטים – ומרצה אחד – שחשו שהכותרת מבזה באופן כלשהו. בשבילי, יש במשמעות הכותרת דבר שהוא בסיסי בעיקרו. אני חש שהעבדים הראשונים, עובדי האדמה, הם הבסיס למערכת הכלכלית האמריקאית. בלעדיהם לא היתה מתקיימת הכלכלה האמריקאית המפוארת" (איסטמן, על היצירה)
יוליוס איסטמן (1940-1991) דמות יוצאת דופן, מלחין, מנצח, זמר, פסנתרן וכוריאוגרף. בשונה מבני תקופתו, חבריו לסצנת הדאון-טאון בניו יורק בשנות השבעים, הוא אינו מלחין רגיל של מוזיקה מינימליסטית. יצירותיו הסוערות והאנרגטיות משאירות מקום רב להמצאה, התאמה וארגון מחדש בידי המבצעים השונים. זו הסיבה שבחרנו לבצע את היצירה הזו בעיבוד המשלב כלים אקוסטיים ואלקטרוניקה בזמן אמת: דפוסים חזרתיים מלאי תנופה ומהירות מצטברים ויוצרים בו זמנית עוצמה ולחץ ויחדיו מקיימים קומפוזיציה בזמן אמת המבוססת על רעיונות המלחין בפרשנות האנסמבל, כך שאף ביצוע אינו דומה לקודמו.
סרגיי זגני – שירים גיאורגיים (2015) Georgian Songs
המלחין סרגי זגני (יליד 1960, מוסקבה) יוצר בשירים הגיאורגיים שלו (במקור לעוגב) עולם סונורי ייחודי המשלב מחד מוזיקה ליטורגית-אורתודוכסית, חוץ אירופית ועתיקה ומאידך, כיוון צלילי בלתי-מושווה, חריג וחתרני. קשה לדעת האם מדובר ביצירה שהיא פרי דמיון פנטסטי על מחוזות רחוקים, גיאורגיה במקרה זה, או מבט אירוני ומודע על המתח שבין חדש וישן, מזרח ומערב.
נטליה פרוקופנקו – מסכת מנדרגורה (2021) The Mandragora Helix
מסכת מנדרגורה היא ספירלה של אנרגיה בעלת תבונה מתוך סדרת המדע הבדיוני הטלוויזיונית ‘ד"ר הו’ (1963-היום) המתקיימת במימד עצמאי ב"מחוזות לא ממופים של מערבולות הזמן", ומהווה בסיס ליצירתה של נטליה פרוקופנקו (ילידת 1985) אותה האנסמבל יבצע בביצוע בכורה. היצירה משקפת אידאל לאינטראקציה סונורית של אנרגיה, מהירות וזמן תוך שימוש בתזמור מסורתי באופן יחסי ובאמצעים פשוטים וישירים.
אולג גודצ'ב – קרקוע (2021) Grounding
אולג גודצ’ב (יליד 1988) מטשטש ב’קרקוע’ לגיטרה חשמלית, סקסופון, צ’לו, פסנתר, גיטרה בס ואלקטרוניקה את הגבולות שבין מוזיקה כתובה ומאולתרת, בין צליל חי המופק בזמן אמת לבין צלילים מוקלטים מראש ומושמעים, בין נגינה קאמרית מסורתית לבין עצמאות כלית ובין ציפייה והתגשמות. כפי שהתזמור מתאר, הרבה כלים למעט מנגנים, ומבקש בכך פתרונות יצירתיים ורב-כליים המוסיפים להתרחשות האטית-מסתורית ביצירה של מלחין צעיר ומקורי זה. היצירה נכתבה במקור באוגוסט 2019 וזהו ביצוע הבכורה שלה.
"החלונות פתוחים, תחנת הרכבת קרובה, הגשם נפסק, מטוסים חגים קרוב, צלילים מתוך מגרש המשחקים" (גודצ’ב על היצירה)